System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
Protokół nr XXVII/2008 z sesji Rady Miejskiej w Kępicachz dnia 20 października 2008
PROTOKOŁ NR XXVII/2008
Z SESJI
RADY MIEJSKIEJ
W KEPICACH
Z DNIA 20 października 2008
(zwołana w trybie nadzwyczajnym)
SESJA ROZPOCZEŁA SIĘ O GODZ. 15,00
SESJA ZAKOŃCZYŁA SIĘ O GODZ.15,20
Na stan 15 radnych w sesji uczestniczyło 10 radnych, według załączonej do protokołu listy obecności - załącznik nr 1
W sesji uczestniczyli:
Pan Marek Piotr Mazur – Burmistrz Miasta i Gminy
Ad
Obrady sesji zwołanej na wniosek Burmistrza Kępic w trybie nadzwyczajnym zgodnie z paragrafem 19 Statutu Gminy – załącznik nr 2 otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Marek Busłowicz witając gości zaproszonych i radnych.
Na podstawie listy obecności Pan Przewodniczący stwierdził wymaganą ilość radnych do prowadzenia obrad i podejmowania uchwał.
(0,01,49)c)Pan Przewodniczący zaproponował następujący porządek posiedzenia :
1.Sprawy organizacyjne:
a/ otwarcie sesji
b/ stwierdzenie prawomocności obrad
c/ przyjęcie porządku obrad.
2.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie powołania Z-cy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Kępicach
3. Zakończenie sesji.
Porządek został przyjęty 9 głosami „za”(w tym czasie nieobecny był Pan Zenon Słomski).
(0,02,23)AD 2.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie powołania Z-cy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Kępicach
Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w tej sprawie otrzymaliście Państwo wraz zawiadomieniami na sesję.
Pan Przewodniczący poprosił o zabranie głosu Burmistrza Kępic Marka Piotra Mazura o dodatkowe informacje w tym temacie.
(0.02,41)Pan Marek Piotr Mazur Burmistrz Kępic – szanowni państwo poprosiłem na salę Panią Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego oraz osobę nad która będziemy głosowali za chwilę. Zanim do tej części przejdziemy chciałem rozwinąć sprawy, które w uzasadnieniu do wniosku zostały wpisane. Zmienia się ustawa o pracownikach samorządowy i ona zmienia kryteria doboru .W przypadku gdy zwalania się miejsce nie będzie potrzeby ogłaszania konkursu tylko dokonanie wewnętrznych przesunięć może zapewnić obsadę tych stanowisk ,a ostatnie wolne które pozostałoby po przesunięciach będzie dopiero ogłaszane. Do dnia dzisiejszego czy do wejścia w życie tych nowych przepisów, każde wolne miejsce bez względu na to zamykało drogę awansu w innej formie, jak tylko poprzez konkurs .W związku z tym , był taki czas jak przesuwały się nam osoby na stanowiskach i na każde takie działanie był ogłoszony konkurs: kryteria ,ogłoszenie w internecie i wszystkie te wymogi jakie nakłada na nas rozporządzenie .W tej chwili te przepisy planują się zmienić, natomiast zwiększą się kryteria wykształcenia ,stażu pracy i to mogłoby bardzo mocno skomplikować wybór osoby na stanowisko kierownika USC -mówi się o studiach kierunkowych, mówi się o dłuższym stażu pracy i w związku z tym ,że ustawa ta została już przyjęta i czeka na opublikowanie od opublikowania w ciągu dwóch tygodni wchodzi w życie .W związku z tym istniało ryzyko, czy do dnia 30 października nie wejdzie w życie i wtedy musielibyśmy nie w drodze konkursu ale z dodatkowymi kryteriami uwzględnić wybór osoby na stanowisko kierownika USC .W związku z tym aby tej sytuacji uniknąć był ogłoszony konkurs ,przebiegł on ,specyfika tego konkursu była taka ,że ogłaszamy nie na wolny etat tylko na zastępstwo ,a to zastępstwo jest tylko na wypadek urlopu lub innych dni wolnych jakie wypadłyby na przestrzeni roku czy kolejnych lat dla obecnie pełniącej tą funkcję Pani Kierownik Marii Łyszyk. W związku z tym za tym ogłoszeniem nie wiąże się miejsce pracy, nie wiążą się dodatkowe pieniądze tylko dodatkowe obowiązki. Stąd ta specyfika tego konkursu gdzie było to dla mnie rzeczą nie logiczną ,że na takie stanowisko ogłaszamy konkurs na zastępstwo gdzie każdy z pracowników urzędu kogoś zastępuje, wyjątek jeden czy dwa, że tego zastępstwa nie ma, ale generalnie jest tak ,że pracownicy siebie wzajemnie zastępują, żeby nie było sytuacji takiej ,że kogoś nie ma, jest na urlopie, ma wolne i w tej części urząd nie pracuje. Tak jest też z kierownikiem USC ,do tej pory mieliśmy na tym stanowisku w czasie swojej pracy Panią Halinkę Dyrda już świętej pamięci –niedawno zmarła. Bo gdybyśmy chcieli awaryjnie skorzystać z pomocy, a była na siłach zaglądała do nas, ale w momencie kiedy tamta uchwała wygasła pojawił się problem który wspólnie z Panią Kierownik musimy rozwiązywać dzieląc się obowiązkami ,a to wymaga jednak działań. Tak jak ja podpisać mogę akty stanu cywilnego, czy odpisy aktów ,czy udzielić ślubu tak problem był dla mnie z przygotowaniem tych dokumentów. Pani Marii przysługuje urlop i wolne z różnego tytułu ,w związku z tym chciałbym ten vacat z tytuły tego zastępstwa uzupełnić. Chciałem aby to się stało przed wejściem w życie nowelizacji ustawy bo byłoby to dla nas dość problematyczne.. Natomiast co do osoby to chciałabym ,aby wypowiedziała się Pani Kierownik ,myślę, że będzie mogła się przedstawić p. Lidia Hanczaruk.
Chciałbym aby p. Kierownik przedstawiła swoje doświadczenia na przestrzeni tego okresu czasu ,bo zastępstwo p.Halinki Dyrdy miało miejsce jakiś czas temu , uzupełniały się Panie wzajemnie :Pani Panią Halinkę ,Pani Halinka zastępowała Panią.
(0.07.44 )Pani Maria Łyszyk -Kierownik USC –my obie z Lidią Hanczaruk mamy w zakresie obowiązków przydzielone wzajemne zastępstwa ,uzupełniamy się ,ale Koleżanka nie ma uprawnień do podpisywania szczególnych dokumentów, o których mówił Pan Burmistrz ,a tu jest ciągłość pracy, obecność urzędnika jest ciągle konieczna. Pan Burmistrz w nawale swoich obowiązków nie jest w stanie jednocześnie wypełniać swej funkcji .Ponieważ do tej pory z Lidią współpracowało nam się dobrze ,uważam ,że jest rzetelnym pracownikiem ,nasze relacje wzajemne układają się prawidłowo, nie mamy jakiś nieporozumień .Lidia dawałaby gwarancje wypełniania tej funkcji w zastępstwie. Rejestracja tych zdarzeń w Urzędzie Stanu Cywilnego wymaga sumienności, rzetelności tak jak już wspomniałam i myślę, że przy takich układach koleżeńskim uważam, Lidia zapewni sprawną i prawidłową pracę. Zastępca z uprawnieniami będzie w stanie zastąpić w pełni Kierownika (0,10,16)
(0,10,27)Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur – aby sprostać wymogom formalnym ogłosiliśmy konkurs do którego wpłynęła tylko jedna aplikacja .W związku z tym, że jest to stanowisko w zastępstwie niepłatne to nie było wielkiego zainteresowania .Po przeprowadzeniu tego konkursu w ubiegłym tygodniu w czwartek została wytypowania do tego stanowiska i do przedstawienia Państwu Pani Lidia Hanczaruk…… (0.14.57)
(0.15.00) Pani Lidia Hanczaruk- w ciągu ostatniego roku tak jak Pan Burmistrz i Pani Maria powiedzieli będąc na stanowisku inspektora ds.organizacyjnych i kadr miałam zastępstwo kierownika USC ,aczkolwiek to zastępstwo zamykało się głównie na wykonywaniu czynności administracyjno-technicznych z zakresu rejestracji stanu cywilnego. Ponieważ do tego żeby podpisać jakikolwiek dokument bądź przyjąć zapewnienia przedmałżeńskie, aby te czynności zgodnie z prawem były ważne musi być stosowna uchwała rady gminy, dotychczas takiej uchwały nie było. Miniony rok zastępstwo p.Marysi pozwoliło mi na poznanie pracy kierownika USC ze strony merytorycznej .Jeśli miałabym to w dalszym ciągu wykonywać to ze swej strony chciałabym zapewnić, że dołożę wszelkiej staranności i rzetelności aby te wszelkie czynności wykonywane były w sposób rzetelny i zgodny z prawem.
(0,16.40)Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały nr XVII/170/2008 w sprawie powołania Z-cy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Kępicach
Uchwała nr XVII/170/2008 w sprawie powołania Z-cy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Kępicach została przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik nr 3 do protokołu .
(0.18,18)Pan Przewodniczący przedstawił informację dot. złożenia przez radnych oświadczeń majątkowych za rok 2007.
Informacja –załącznik nr 4.
Pan Przewodniczący zamknął sesję słowami ”w związku z wyczerpaniem porządku obrad - XXVII sesję Rady Miejskiej w Kępicach uważam za zamkniętą”.
Protokołowała:
Ewa Derra
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Dariusz Sieradzki | 06-11-2008 11:55 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Ewa Derra | 06-11-2008 |
Ostatnia aktualizacja: | Dariusz Sieradzki | 06-11-2008 11:55 |