Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Protokół Nr 5/2008 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Budownictwa i Ochrony środowiska z dnia 10.06.2008 r.


PROTOKÓŁ NR 5/2008

ZE WSPÓLNEGO POSIEDZENIA KOMISJI GOSPODARCZEJ I KOMISJI ROLNICTWA BUDOWNICTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA

RADY MIEJSKIEJ W KEPICACH

z dnia 10 czerwca 2008

Posiedzeniu przewodniczyła:

Pani Ilona Janczewska

Przewodnicząca komisji

Obecni na posiedzeniu członkowie komisji wg załączonej listy obecności -załącznik nr 1

W posiedzeniu udział wzięli:

Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic

Pan Andrzej Gwoździak - pracownik Urzędu

Pani Irena Dzierżawska - pracownik Urzędu . .

Pani Przewodnicząca i przywitała gości i przedstawiła porządek posiedzenia:

1.Funkcjonowanie Ośrodka Wypoczynkowego ”Sobótka”

a)zapoznanie się z umowa dzierżawy

b)spotkanie z dzierżawcą -lustracja ośrodka

2.Gospodarka odpadami -

a)wstępna informacja w sprawie rozwiązania problemu gospodarki odpadami : np. referendum, ryczałt

b)II etap lustracji dzikich wysypisk śmieci na terenie gminy (Warcino,Osowo……)

3.Lustracja terenów na których nasadzona jest wierzba energetyczna

4 Zlokalizowanie terenów występowania barszczu sosnowskiego oraz wstępne wnioski dot. sposobu likwidacji .

Godz. 11,00 omówienie tematów punkt 1a, 2 a

Godz. 12,30 wyjazd w teren

AD 1..Funkcjonowanie Ośrodka Wypoczynkowego ”Sobótka”

a)zapoznanie się z umowa dzierżawy

b)spotkanie z dzierżawcą -lustracja ośrodka

Wyjaśnieni w tym temacie udzielali Pan Marek Piotr Mazur Burmistrz Kępic, Pani Irena Dzierżawska.

Pani Dzierżawska przedstawiła treść umowy jaka została zawarta 5 maja 2004 pomiędzy Gminą Kepice , a Dorotą i Mirosławem Boratyńskim do 30.09.2014. -umowa stanowi załącznik nr 2 do protokołu .

Na wszystkie uwagi i pytania odpowiedzi udzielał Pan Burmistrz oraz pracownicy Urzędu..

Po szerokiej i wnikliwej dyskusji komisji udała się w teren w celu lustracji ośrodka .

Komisje zlustrowały przy nieobecności dzierżawcy tj Pani Doroty Boratyńskiej (pilny wyjazd) teren i obiekty ośrodka .Wyjaśnień komisji udzielali rodzice Pani Doroty Boratyńskiej Państwo Kowalscy .

Komisja stwierdziła, że ośrodek nie jest w pełni przygotowany do sezonu letniego jak również na pozostałe części roku .Budynki oraz pokoje hotelowe nie posiadają podstawowych standardów :tj. brak jest ciepłej wody, ogrzewania ,zaplecza kuchennego stołówka czynna sezonowo, punkt gastronomiczny -czynny w sezonie letnim.

Obiekty oraz teren wokół nie maja estetycznego wyglądu. Brak jest również programu imprez na sezon. Brak własnych ofert organizacji wypoczynku- ceny w odczuciu komisji ustalone przez dzierżawcę z pobyt były zbyt wysokie ,aby pozyskać chętnych (30zł/osobo/doba, 150,00zł-doba domek typu WAGUS .

Komisja ustaliła ,iż na najbliższe posiedzenie komisji zostanie zaproszony dzierżawca w celu wyjaśnienia wątpliwości i pytań.

AD 2.Gospodarka odpadami -

a)wstępna informacja w sprawie rozwiązania problemu gospodarki odpadami : np. referendum, ryczałt

b)II etap lustracji dzikich wysypisk śmieci na terenie gminy (Warcino,Osowo……)

W tej części posiedzenia uczestniczyli:

Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur

Pan Andrzej Gwoździak -pracownik Urzędu.

Komisje bardzo szeroko omówiły temat dotyczący gospodarki odpadami: segregacji odpadów ,egzekwowania wywozu i zrzutu śmieci na wysypisku ,oraz temat dzikich wysypisk ,których ilość zwiększa się .

b)Komisja zlustrowała dzikie wysypiska w :

-Podgórach - stary wiadukt kolejowy

-w Barcinie - budynek nr 28 w kierunku Bytowa (potocznie nazywany szpitalem) .

Komisja stwierdziła, że przy budynku znajdują się zapełnione opadami komunalnymi trzy silosy(dawne obiekty zakładu rolnego),jak również wokół budynku panował ogólny nieład.

Budynek ten w części administrowany przez ZGKiM ,część mieszkań jest wykupiona.

Komisja zdecydowała, że temat ten zostanie przedstawiony p. Burmistrzowi .

Ad 3.Lustracja terenów na których nasadzona jest wierzba energetyczna

Komisja zlustrowała tereny w Pustowie, Osowie, Płocku, Mzdowie i Obłężu na którym nasadzona jest wierzba energetyczna. Na działkach w Osowie i Pustwie przyrost wierzby jest dobry ,na pozostałych działkach przyrost jest bardzo słaby .Komisja wnioskuje o bardziej skuteczną uprawę np. stosowanie nawożenia .

Komisja stwierdziła, że ta ilość wierzby nie jest wystarczającym zapleczem energetycznym dla naszych kotłowni.

Ad 4 Zlokalizowanie terenów występowania barszczu sosnowskiego oraz wstępne wnioski dot. sposobu likwidacji .

Komisja w trakcie lustracji stwierdziła, że duże skupiska barszczu sosnowskiego znajdują się w miejscowości Ciecholub , na skrzyżowaniu dróg Osowo-Ciecholub -Mzdowo , na drodze z Warcina w kierunku Osowa .

Komisja zdecydowała ,że temat zostanie przedstawiony Panu Burmistrzowi z prośba o przedstawienie możliwości likwidacji tej rośliny.

AD 5 .Sprawy bieżące:

Radni poruszyli temat dotyczący jeziora Obłęże :kto jest właścicielem jeziora i czy może wydzierżawić jezioro koło wędkarskie. Jaka jest forma prawna tego przedsięwzięcia.

Temat ten Przewodniczący komisji przedstawi Panu Burmistrzowi z prośbą o informację tym temacie.

Na tym posiedzenie zakończono.

Posiedzenie nie jest nagrywane .

Przewodnicząca Komisji Gospodarczej

Ilona Janczewska

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Dariusz Sieradzki 20-03-2009 07:26
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Ewa Derra 20-03-2009
Ostatnia aktualizacja: - 20-03-2009 07:26