Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

PROTOKÓŁ NR 6/2007 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Budownictwa i Ochrony środowiska z dnia 05.09.2007 roku


PROTOKÓŁ NR 6/2007

Z POSIEDZENIA KOMISJI ROLNICTWA BUDOWNICTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA RADY MIEJSKIEJ W KEPICACH

Z DNIA 5 września 2007

Komisja nie nagrywana .

Posiedzeniu przewodniczył:

Pan Henryk Palewski

Przewodniczący komisji

Obecni na posiedzeniu członkowie komisji wg załączonej listy obecności -załącznik nr 1

W posiedzeniu udział wzięli:

Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic

Pan Zdzisław Maciaszek -Z-ca Burmistrza Kępic

Pan Marian Wolański - Dyrektor Zakładu Energetyki Cieplnej

Pani Teresa Lewandowska - Główna Księgowa ZEC

Pan Przewodniczący przywitał gości i przedstawił następujący porządek posiedzenia :

Omówienie materiałów na sesję w dniu 13 września 2007:

1.Taryfy cen i opłat za dostarczane ciepło przez Zakład Energetyki Cieplnej w Kępicach .

2.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007.

3.Informacja z przebiegu wykonania budżetu Gminy Kępice za I półrocze 2007

4.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zawarcia porozumienia pomiędzy Gminą Kępice, a :Powiatem Słupskiem, Gminą Główczyce, Gminą Słupsk i Gminą Dębnica Kaszubska

5.Powołanie komisji opiniującej kandydatów na ławników do orzekania w Sądzie Rejonowym w Miastku .

6.Projekt uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Kępice do grupy współdziałania w ramach programu „LEADER +” z Gminami Miastko i Trzebielino.

7.Waloryzacja płac Burmistrza -uchwała w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Kępic

8.Informacja z przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego - komisja opiniująca -Komisja Infrastruktury Społecznej.

9.Sprawy bieżące

Porządek posiedzenia został przyjęty jednogłośnie .

Ad 1.Taryfy cen i opłat za dostarczane ciepło przez Zakład Energetyki Cieplnej w Kępicach.

Projekt uchwały + informacje dotycząca cen ciepła wg nowej taryfy radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na sesję- załącznik nr 2.

Wyjaśnień na pytania radnych w tym temacie udzielali Pani Marian Waloński - Dyrektor ZEC, Pani Teresa Lewandowska oraz Pan Zdzisław Maciaszek -Z-ca Burmistrza.

W dyskusji poruszano zasady rozliczania opłat tj. cena mocy zamówionej i cena GJ obecnie i od 1.10.2007r.

Po szerokie i wnikliwej dyskusji Pan Przewodniczący przedłożył projekt uchwały pod głosowanie.

Projekt uchwały został przyjęty 2 głosami „za” przy 1 głosie wstrzymującym się.

Ad 2.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007.

Projekt uchwały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisję- załącznik nr 3.

Zaproponowany projekt uchwały omówił Pan Zdzisław Maciaszek -Z-ca burmistrza.

Załącznik nr 1 w projekcie uchwały obejmuje zmiany po stronie dochodów, które dotyczą:

1)kwota 188.691zł- zmniejszenie i zwiększenie wynika ze zmiany klasyfikacji budżetowej,

2)zwiększa się budżet o kwotę 30.000zł i 44.285zł to przyznane środki na remonty i modernizację dróg

3)pozostałe zwiększenia wynikają z wykonania dochodów w poszczególnych źródłach

Załącznik Nr 2 obejmują zmiany po stronie wydatków i tak:

1)wprowadzono środki przyznanego dofinansowania na drogi transportu rolnego(30.000 i 44.285,00zł) oraz zwiększono dodatkowo wydatki na bieżące remonty dróg w kwocie 35.298zł.

2)zwiększono dotację przedmiotową dla ZGKiM zgodnie ze złożonym zapotrzebowaniem przedmiotowym: 12.980zł z przeznaczeniem na rozbiórkę budynku na terenie pokolonijny w Korzybiu oraz kwotę 2.052zł na dodatkowy remont budynku przy ulicy Kępka .

3)kwotę 1.600.zł przenosi się z wydatków bieżących na zwalczanie narkomanii na finansowanie zadań prowadzonych przez Stowarzyszenie.

4) kwotę 24.780zł przeznacza się na remont kościoła w Osowie .Parafia poprzez swoje zabiegi uzyskała dotację z Urzędu Wojewódzkiego na remont kościoła w Osowie. Przeznaczona dotacja pozwoli na zakończenie planowanego remontu.

5) po stronie wpływów i wydatków ujęta jest opłata produktowa w wysokości 2.678zł ,która zostanie przeznaczona na zakup pojemników na śmieci.

Pan Przewodniczący przedłożył projekt uchwały pod głosowanie.

Projekt uchwały został przyjęty 3 głosami „za” .

AD 3.Informacja z przebiegu wykonania budżetu Gminy Kępice za I półrocze 2007

Informacja z przebiegu wykonania budżetu Gminy Kępice za I półrocze 2007

radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na sesję- załącznik nr 4.

Informacje przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2007 przedstawił Pan Zastępca Burmistrza Zdzisław Maciaszek. Członkowie komisji na bieżąca w trakcie omawiania pytali o szczegółowe informacje.

Komisja przyjęła przedstawioną informację.

AD 4.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zawarcia porozumienia pomiędzy Gminą Kępice, a :Powiatem Słupskiem, Gminą Główczyce, Gminą Słupsk i Gminą Dębnica Kaszubska

Projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumienia pomiędzy Gminą Kępice, a :Powiatem Słupskiem, Gminą Główczyce, Gminą Słupsk i Gminą Dębnica Kaszubska radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na sesję- załącznik nr 5.

Wyjaśnień w tej sprawie udzielił Pan Z-ca burmistrza Zdzisław Maciaszek.

Porozumienie w tej sprawie o podobnej treści była podpisywane w czerwcu ,jednak do tego porozumienia przystąpiła gmina Dębnica Kaszubska z jednym kościołem w Budowie ,dlatego musi ono ulec zmianie .Poprzednie porozumienie traci moc. Liderem w tym porozumieniu nadal pozostaje Gmina Kepice.

W paragrafie 5 tego z porozumienia jest zapis, że powiat słupski przekazuje na rzecz realizacji zadania kwotę 10.000,00zł.każda z gmin zabezpiecza w swym budżecie środki na realizację zadania, wynagrodzenie koordynatora projektu, oraz środki na wykonanie studium wykonalności w wysokości wskazanej przez lidera.

Pan Przewodniczący przedłożył projekt uchwały pod głosowanie.

Projekt uchwały został przyjęty 3 głosami „za”.

AD 5.Powołanie komisji opiniującej kandydatów na ławników do orzekania w Sądzie Rejonowym w Miastku .

Informację tej sprawie przedstawiła Ewa Derra - pracownik Urzędu .

Zgodnie z art.165 §1 kadencja ławników sadów okręgowych i rejonowych trwa cztery lata kalendarzowe, następujące po roku, którym dokonano wyboru (wybory odbyły się w październiku 2003).

Wybory odbywają się najpóźniej w październiku roku kalendarzowego, w którym upływa kadencja dotychczasowych ławników.

Przed przystąpieniem do wyboru rada gminy powołuje zespół ,który przedstawia na sesji opinię o zgłoszonych kandydatach- taką uchwałę należy podjąć na najbliższej sesji - projekt załącznik nr 6 .

Prezes Sądu Okręgowego w Słupsku pismem poinformował, że z Gminy Kępice winno być wybranych 5 ławników do orzekania w Sądzie Rejonowym w Miastku.

Zgodnie z art.162 § 1 ustawy Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. nr 98 poz.1070 z późn. zm) - kandydatów na ławników zgłaszają radom gmin prezesi sądów , stowarzyszenia ,organizacje i związki zawodowe, organizacje pracodawców oraz inne organizacje zarejestrowane na podstawie przepisów prawa, z wyłączeniem partii politycznych oraz co najmniej dwudziestu pięciu obywateli mających czynne prawo wyborcze, zamieszkujących stale na danym terenie w terminie do dnia 30 czerwca 2007 .

AD 6.Projekt uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Kępice do grupy współdziałania w ramach programu „LEADER +” z Gminami Miastko i Trzebielino

Projekt uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Kępice do grupy współdziałania w ramach programu „LEADER +” z Gminami Miastko i Trzebielino radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje - załącznik nr 7.

Wyjaśnień w tej sprawie udzielił Z-ca burmistrza Pan Zdzisław Maciaszek.

Pan Przewodniczący przedłożył projekt uchwały pod głosowanie.

Projekt uchwały został przyjęty 3 głosami „za”.

AD 7.Waloryzacja płac Burmistrza -uchwała w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Kępic

Projekt uchwały w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Kępic radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisję - załącznik nr 8.

Wyjaśnień w tym temacie udzielił Z-ca burmistrza. W roku 2007 w urzędzie planowany jest wzrost wynagrodzenia od 1 stycznia w wysokości 2,5 %. Wzrost wynagrodzenia 5 % od lipca 2007 jest równy kwocie planowanego wynagrodzenia od miesiąca stycznia 2007.

Głos w dyskusji zabrali: radni obecni na posiedzeniu oraz pan marek Piotr mazur - Burmistrza Kepic .

W wyniku dyskusji projekt uchwały został przyjęty 2 głosami „za” przy 1 głosie przeciwnym.

AD 8.Informacja z przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego - komisja opiniująca -Komisja Infrastruktury Społecznej.

Ogólne dane o szkołach w Gminie przedstawia informacja stanowiąca załącznik nr 9 do protokołu.

Pan Burmistrz przedstawił, krótką informację na temat funkcjonowania oświaty w Gminie .

Szczegóły w tej sprawie przedstawi na sesji komisja Infrastruktury, jako komisja wiodąca.

Ad 9.Sprawy bieżące

Na tym posiedzenie zakończono.

Przewodniczący komisji

Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska

Henryk Palewski

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 06-02-2008 14:47
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Ewa Derra 06-02-2008
Ostatnia aktualizacja: - 06-02-2008 14:47