System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
PROTOKÓŁ NR 6/2007 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Budownictwa i Ochrony środowiska z dnia 05.09.2007 roku
PROTOKÓŁ NR 6/2007
Z POSIEDZENIA KOMISJI ROLNICTWA BUDOWNICTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA RADY MIEJSKIEJ W KEPICACH
Z DNIA 5 września 2007
Komisja nie nagrywana .
Posiedzeniu przewodniczył:
Pan Henryk Palewski
Przewodniczący komisji
Obecni na posiedzeniu członkowie komisji wg załączonej listy obecności -załącznik nr 1
W posiedzeniu udział wzięli:
Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic
Pan Zdzisław Maciaszek -Z-ca Burmistrza Kępic
Pan Marian Wolański - Dyrektor Zakładu Energetyki Cieplnej
Pani Teresa Lewandowska - Główna Księgowa ZEC
Pan Przewodniczący przywitał gości i przedstawił następujący porządek posiedzenia :
Omówienie materiałów na sesję w dniu 13 września 2007:
1.Taryfy cen i opłat za dostarczane ciepło przez Zakład Energetyki Cieplnej w Kępicach .
2.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007.
3.Informacja z przebiegu wykonania budżetu Gminy Kępice za I półrocze 2007
4.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zawarcia porozumienia pomiędzy Gminą Kępice, a :Powiatem Słupskiem, Gminą Główczyce, Gminą Słupsk i Gminą Dębnica Kaszubska
5.Powołanie komisji opiniującej kandydatów na ławników do orzekania w Sądzie Rejonowym w Miastku .
6.Projekt uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Kępice do grupy współdziałania w ramach programu „LEADER +” z Gminami Miastko i Trzebielino.
7.Waloryzacja płac Burmistrza -uchwała w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Kępic
8.Informacja z przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego - komisja opiniująca -Komisja Infrastruktury Społecznej.
9.Sprawy bieżące
Porządek posiedzenia został przyjęty jednogłośnie .
Ad 1.Taryfy cen i opłat za dostarczane ciepło przez Zakład Energetyki Cieplnej w Kępicach.
Projekt uchwały + informacje dotycząca cen ciepła wg nowej taryfy radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na sesję- załącznik nr 2.
Wyjaśnień na pytania radnych w tym temacie udzielali Pani Marian Waloński - Dyrektor ZEC, Pani Teresa Lewandowska oraz Pan Zdzisław Maciaszek -Z-ca Burmistrza.
W dyskusji poruszano zasady rozliczania opłat tj. cena mocy zamówionej i cena GJ obecnie i od 1.10.2007r.
Po szerokie i wnikliwej dyskusji Pan Przewodniczący przedłożył projekt uchwały pod głosowanie.
Projekt uchwały został przyjęty 2 głosami „za” przy 1 głosie wstrzymującym się.
Ad 2.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007.
Projekt uchwały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisję- załącznik nr 3.
Zaproponowany projekt uchwały omówił Pan Zdzisław Maciaszek -Z-ca burmistrza.
Załącznik nr 1 w projekcie uchwały obejmuje zmiany po stronie dochodów, które dotyczą:
1)kwota 188.691zł- zmniejszenie i zwiększenie wynika ze zmiany klasyfikacji budżetowej,
2)zwiększa się budżet o kwotę 30.000zł i 44.285zł to przyznane środki na remonty i modernizację dróg
3)pozostałe zwiększenia wynikają z wykonania dochodów w poszczególnych źródłach
Załącznik Nr 2 obejmują zmiany po stronie wydatków i tak:
1)wprowadzono środki przyznanego dofinansowania na drogi transportu rolnego(30.000 i 44.285,00zł) oraz zwiększono dodatkowo wydatki na bieżące remonty dróg w kwocie 35.298zł.
2)zwiększono dotację przedmiotową dla ZGKiM zgodnie ze złożonym zapotrzebowaniem przedmiotowym: 12.980zł z przeznaczeniem na rozbiórkę budynku na terenie pokolonijny w Korzybiu oraz kwotę 2.052zł na dodatkowy remont budynku przy ulicy Kępka .
3)kwotę 1.600.zł przenosi się z wydatków bieżących na zwalczanie narkomanii na finansowanie zadań prowadzonych przez Stowarzyszenie.
4) kwotę 24.780zł przeznacza się na remont kościoła w Osowie .Parafia poprzez swoje zabiegi uzyskała dotację z Urzędu Wojewódzkiego na remont kościoła w Osowie. Przeznaczona dotacja pozwoli na zakończenie planowanego remontu.
5) po stronie wpływów i wydatków ujęta jest opłata produktowa w wysokości 2.678zł ,która zostanie przeznaczona na zakup pojemników na śmieci.
Pan Przewodniczący przedłożył projekt uchwały pod głosowanie.
Projekt uchwały został przyjęty 3 głosami „za” .
AD 3.Informacja z przebiegu wykonania budżetu Gminy Kępice za I półrocze 2007
Informacja z przebiegu wykonania budżetu Gminy Kępice za I półrocze 2007
radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na sesję- załącznik nr 4.
Informacje przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2007 przedstawił Pan Zastępca Burmistrza Zdzisław Maciaszek. Członkowie komisji na bieżąca w trakcie omawiania pytali o szczegółowe informacje.
Komisja przyjęła przedstawioną informację.
AD 4.Głosowanie nad projektem uchwały w sprawie zawarcia porozumienia pomiędzy Gminą Kępice, a :Powiatem Słupskiem, Gminą Główczyce, Gminą Słupsk i Gminą Dębnica Kaszubska
Projekt uchwały w sprawie zawarcia porozumienia pomiędzy Gminą Kępice, a :Powiatem Słupskiem, Gminą Główczyce, Gminą Słupsk i Gminą Dębnica Kaszubska radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na sesję- załącznik nr 5.
Wyjaśnień w tej sprawie udzielił Pan Z-ca burmistrza Zdzisław Maciaszek.
Porozumienie w tej sprawie o podobnej treści była podpisywane w czerwcu ,jednak do tego porozumienia przystąpiła gmina Dębnica Kaszubska z jednym kościołem w Budowie ,dlatego musi ono ulec zmianie .Poprzednie porozumienie traci moc. Liderem w tym porozumieniu nadal pozostaje Gmina Kepice.
W paragrafie 5 tego z porozumienia jest zapis, że powiat słupski przekazuje na rzecz realizacji zadania kwotę 10.000,00zł.każda z gmin zabezpiecza w swym budżecie środki na realizację zadania, wynagrodzenie koordynatora projektu, oraz środki na wykonanie studium wykonalności w wysokości wskazanej przez lidera.
Pan Przewodniczący przedłożył projekt uchwały pod głosowanie.
Projekt uchwały został przyjęty 3 głosami „za”.
AD 5.Powołanie komisji opiniującej kandydatów na ławników do orzekania w Sądzie Rejonowym w Miastku .
Informację tej sprawie przedstawiła Ewa Derra - pracownik Urzędu .
Zgodnie z art.165 §1 kadencja ławników sadów okręgowych i rejonowych trwa cztery lata kalendarzowe, następujące po roku, którym dokonano wyboru (wybory odbyły się w październiku 2003).
Wybory odbywają się najpóźniej w październiku roku kalendarzowego, w którym upływa kadencja dotychczasowych ławników.
Przed przystąpieniem do wyboru rada gminy powołuje zespół ,który przedstawia na sesji opinię o zgłoszonych kandydatach- taką uchwałę należy podjąć na najbliższej sesji - projekt załącznik nr 6 .
Prezes Sądu Okręgowego w Słupsku pismem poinformował, że z Gminy Kępice winno być wybranych 5 ławników do orzekania w Sądzie Rejonowym w Miastku.
Zgodnie z art.162 § 1 ustawy Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. nr 98 poz.1070 z późn. zm) - kandydatów na ławników zgłaszają radom gmin prezesi sądów , stowarzyszenia ,organizacje i związki zawodowe, organizacje pracodawców oraz inne organizacje zarejestrowane na podstawie przepisów prawa, z wyłączeniem partii politycznych oraz co najmniej dwudziestu pięciu obywateli mających czynne prawo wyborcze, zamieszkujących stale na danym terenie w terminie do dnia 30 czerwca 2007 .
AD 6.Projekt uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Kępice do grupy współdziałania w ramach programu „LEADER +” z Gminami Miastko i Trzebielino
Projekt uchwały w sprawie przystąpienia Gminy Kępice do grupy współdziałania w ramach programu „LEADER +” z Gminami Miastko i Trzebielino radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje - załącznik nr 7.
Wyjaśnień w tej sprawie udzielił Z-ca burmistrza Pan Zdzisław Maciaszek.
Pan Przewodniczący przedłożył projekt uchwały pod głosowanie.
Projekt uchwały został przyjęty 3 głosami „za”.
AD 7.Waloryzacja płac Burmistrza -uchwała w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Kępic
Projekt uchwały w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Kępic radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisję - załącznik nr 8.
Wyjaśnień w tym temacie udzielił Z-ca burmistrza. W roku 2007 w urzędzie planowany jest wzrost wynagrodzenia od 1 stycznia w wysokości 2,5 %. Wzrost wynagrodzenia 5 % od lipca 2007 jest równy kwocie planowanego wynagrodzenia od miesiąca stycznia 2007.
Głos w dyskusji zabrali: radni obecni na posiedzeniu oraz pan marek Piotr mazur - Burmistrza Kepic .
W wyniku dyskusji projekt uchwały został przyjęty 2 głosami „za” przy 1 głosie przeciwnym.
AD 8.Informacja z przygotowania placówek oświatowych do nowego roku szkolnego - komisja opiniująca -Komisja Infrastruktury Społecznej.
Ogólne dane o szkołach w Gminie przedstawia informacja stanowiąca załącznik nr 9 do protokołu.
Pan Burmistrz przedstawił, krótką informację na temat funkcjonowania oświaty w Gminie .
Szczegóły w tej sprawie przedstawi na sesji komisja Infrastruktury, jako komisja wiodąca.
Ad 9.Sprawy bieżące
Na tym posiedzenie zakończono.
Przewodniczący komisji
Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska
Henryk Palewski
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Sylwia Łepecka | 06-02-2008 14:47 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Ewa Derra | 06-02-2008 |
Ostatnia aktualizacja: | - | 06-02-2008 14:47 |