Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

PROTOKÓŁ NR 5/2007 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Budownictwa i Ochrony środowiska z dnia 13.06.2007 roku


PROTOKÓŁ NR 5/2007

Z POSIEDZENIA KOMISJI ROLNICTWA BUDOWNICTWA I

OCHRONY ŚRODOWISKA RADY MIEJSKIEJ W KEPICACH

Z DNIA 13 czerwca 2007

Posiedzeniu przewodniczył:

Pan Henryk Palewski

Przewodniczący komisji

Obecni na posiedzeniu członkowie komisji wg załączonej listy obecności -załącznik nr 1

W posiedzeniu udział wzięli:

Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic

Pan Zdzisław Maciaszek -Z-ca Burmistrza Kępic

Pan Przewodniczący przywitał gości i przedstawił następujący porządek posiedzenia :

1)Informacja na temat przygotowania do sezonu letniego -opinię przygotowuje Komisja Infrastruktury

2)Informacja dot. budownictwa mieszkaniowego na terenie gminy- opinia komisji Gospodarczej.

3)uchwała w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007 (zostanie przedstawiona w terminie późniejszym)

4)uchwała w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego długoterminowego

5)uchwała w sprawie zaciągnięcia kredytu termomodernizacyjnego

6)uchwała w sprawie zaciągnięcia preferencyjnego kredytu Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych

7)uchwała w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego ze środków „Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej „

8)uchwała w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Kępic

9)uchwała w sprawie zawarcia porozumienia dotyczącego współpracy przy realizacji projektu pt.”Dziedzictwo i kultura małych ojczyzn na terenie powiatu słupskiego w miejscowościach :Warcino, Osowo, Bruskowo Wielkie, Swołowo, Wrzeście, Żelkowo”.

10)zmiana uchwały nr V/25/2007 z dnia 8.02.2007 w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i placówek

11)zmiana uchwały nr LVI/356/2006 Rady Miejskiej z dnia 5.10.2006 w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kępice.

12)uchwała w sprawie zmian w składach

Pan Przewodniczący komisji przedstawiając porządek posiedzenia pominął punkt nr 8 tj. uchwała w sprawie wynagrodzenia Burmistrza Kępic.

Pan Zenon Słomki- wniósł uwagi, że takie przedstawianie porządku jest niezgodne z przepisami prawnymi. Porządek został zaproponowany i powinien być odczytany w całości .

Pan Przewodniczący komisji -poinformował, że chciał ten punkt wycofać z porządku po odczytaniu całego porządku.

Pan przewodniczący postawił formalny wniosek o wycofanie tego punktu z porządku posiedzenia .

Pan Z-ca Burmistrza - w imieniu Pana Burmistrza wniósł o wycofanie tego punktu z porządku ,

Pan Przewodniczący komisji- pan Burmistrz zrezygnował z przedstawienia tego punktu na dzisiejszym posiedzeniu i prosił o wycofanie tego punktu.

Pan Przewodniczący postawił ponowny wniosek o wycofanie tego punktu z dzisiejszego porządku posiedzenia

Pan Słomki - chciałbym wiedzieć dlaczego ten punkt został wycofany z porządku.

Pan Braczkowski - jeżeli Pan Burmistrz prosił o wycofanie tego punktu z porządku, to powinno to być wycofane.

Pan Palewski - przewodniczący komisji postawił wniosek o wycofanie tego punktu z porządku.

Głosowano: ”za” - 2 radnych, „przeciw” - 1 radny.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie całość porządku obrad

Głosowano: ”za” - 2 radnych, „przeciw” - 1 radny.

Ad 1. )Informacja na temat przygotowania do sezonu letniego -opinię przygotowuje Komisja Infrastruktury

Pan Z-ca Burmistrza poinformował, iż rozpoczęły się prace na kąpieliskach nad jeziorem Obłeże i w Korzybiu .W najbliższym czasie MGOK przygotuje konkretną informację w tym temacie.

Pan Braczkowski - nie wiem czy nie jest za późno na dyskusję na temat przygotowania naszych kąpielisk do sezonu letniego. Jeżeli decyzje w tej sprawie zapadną dopiero w dniu 21 czerwca to na pewno realizacja ich nie będzie jeszcze przez sezonem. W Korzybiu na jeziorem brak jest tablicy informacyjnej, brak jest osoby utrzymującej porządek na plaży. Nie wiem czy zostały przeprowadzone rozmowy z osobami prowadzącymi działalność gospodarczą przy plaży ,aby sprzątali teren wokół .Brak na długości plaży pojemników na śmieci , a w okresie letnim chociaż raz dziennie musiały by być one opróżniane. Konieczne jest ustalenie konkretnego dnia - terminu wywozu dużych pojemników z plaży.

Pan Z-ca Burmistrza - nie wiem jaka będzie informacja przygotowana przez komisję Infrastruktury. Wnioski będą kierowane do dyrektora MGOK , gdyż za plaże odpowiada dyrektor MGOK.

Pan Bronisław Braczkowski -gdybym wiedział, że będzie wyjazdowe posiedzenie komisji Infrastruktury to na pewno bym w nim uczestniczył.

Pan Zenon Słomki - szkoda ,że w Korzybiu nie było przedstawiciela sołectwa .

Pan Z-ca Burmistrza poinformował, że opinię w tym temacie przygotowuje komisja Infrastruktury ,zostanie ona przedstawiona na sesji .

Ad 2)Informacja dot. budownictwa mieszkaniowego na terenie gminy.

Informację dot. budownictwa mieszkaniowego na terenie Gminy przygotowaną przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisję- załącznik nr 2.

Pan Z-ca Burmistrza poinformował, że na sesji obecny będzie przedstawiciel Zakładu ,opinię w tym temacie przygotuje komisja Gospodarcza ,która zlustruje zasób mieszkaniowy Zakładu.

Pan Zenon Słomski- czy na terenie naszej Gminy powstają inne budynki mieszkalne oprócz TBS-u.

Pan Z-ca Burmistrza - w chwili obecnej nie jesteśmy w stanie uruchomić więcej środków finansowych z budżetu. Jak tylko będzie możliwość pozyskania środków z zewnątrz to na pewno rozpoczniemy działania w tym kierunku.

Pan Bronisław Braczkowski- czy będzie to obejmowała również działania związane z wykupem terenów pod budownictwo jednorodzinne-działki budowlane.

Z-ca burmistrza - obejmuje to budynki komunalne, nie obejmuje działek pod budownictwo jednorodzinne .

Ad 3)Uchwała w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2007.

Projekt uchwały zostanie przedstawiony bezpośrednio na sesji .Pan Z-ca Burmistrza poinformował, że zmiany w budżecie dotyczyć będą miedzy innymi wprowadzenia środków na zajęcia pozalekcyjne „sport po 16-tej” ,oraz dofinansowanie budowy przedszkola -środki jakie pozyskaliśmy z Ministerstwa w kwocie około 190.000zł.

Ad 4)uchwała w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego długoterminowego (2.840.000zł).

Projekt uchwały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisję- załącznik nr 3.

Wyjaśnień w tej sprawie udzielił Pan Z-ca Burmistrza. Kredyt jakie planujemy zaciągnąć będzie wydatkowany na inwestycje bieżące realizowane w tym roku.

Pan Zenon Słomki - czy pieniądze z WFOŚ będą przeznaczone na wodociąg w Korzybiu.

Pan Z-ca burmistrza -Kwota jaką możemy pozyskać z WFOŚ to 600.000zł.

Zadanie to zostało rozbite na dwa oddzielne zadania ,gdyż jest możliwość pozyskania dofinansowania do każdego zadania oddzielnie i w większej wysokości. Te pieniądze jakie pozyskamy z WFOŚ będą przeznaczone na wodociąg w Barwienie wraz ze stacją uzdatniania wody. Będziemy składać wniosek o środki na wodociąg w Korzybiu. Czekamy na pozwolenie na budowę oraz prowadzimy dalsze rozmowy z WFOŚ.

Pan Zenon Słomski- kiedy odbędzie się przetarg na Barwino.

Pan Z-ca Burmistrza- jak będą tylko pozwolenia na budowę to będziemy uruchamiać działania przetargowe.

Pan Słomki - czy to będzie latem

Pan Z-ca Burmistrza -jest to zadanie priorytetowe, będziemy się starać aby je zrealizować jeszcze w tym roku.

Od tego momentu trwa nagrywanie posiedzenia

Pan Henryk Palewski - to jest jedna uchwała ma kwotę 2.840.000 ,a w uzasadnieniu jest kwota kredytu i pożyczek w kwocie 3.900.000.

Pan Z-ca burmistrza - kwota 3.900.000 to całość zaciągniętych kredytów w budżecie , w tym będą te wszystkie kredyty jakie proponowane są w projektach. Na pewno kredyty zostaną uruchomione wtedy kiedy będzie konieczność. Wszystkie kredyty to kredyty inwestycyjne, coś to ma dać trwały efekt. Na pewno nie będzie to kredyt konsumpcyjny.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie -3 „za”

(0.06,18)Ad 5)uchwała w sprawie zaciągnięcia kredytu termomodernizacyjnego (500.000zł).

Projekt uchwały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisję- załącznik nr 4.

Wyjaśnień w tej sprawie udzielił Z-ca Burmistrza pan Zdzisław Maciaszek.

To jest kredyt w wysokości 500.000zł na remont przedszkola w Kępicach. Kwota jaką otrzymaliśmy z Ministerstwa tj.190.000zł nie jest satysfakcjonująca. Składaliśmy wniosek o 500.000zł,a otrzymaliśmy tylko 190.000 zł z tego względu, że było bardzo dużo wniosków. Kwota jaką w tej chwili planujemy na remont przedszkola łącznie z kredytem w tej kwocie wynosi 900.000zł.Zmniejszymy zakres inwestycji, czegoś się nie zrobi ,coś co można odłożyć w czasie. Była planowana kwota 1.200.000zł.

Termomodernizacja to wszystko to co wiąże się z oszczędnością energii: wymiana okien, drzwi, ociepleniem ścian. Kredyt termomoderniacyjny można otrzymać na bardzo korzystnych warunkach z możliwością umorzenia części.

Na tą inwestycje był przygotowywany nowy kosztorys.

Pan Henryk Palewski - kiedy będzie ogłoszony przetarg, wszyscy wiemy, że remont przedszkola jest konieczny.

Pan Z-ca burmistrza- chcemy ogłosić go jak najszybciej. Jeżeli od 1 stycznia będzie tak, że wszystkie koszty będące kosztami kwalifikowanymi będą wkładem własnym Gminy.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały. Projekt uchwały został przyjęty 2 „za” ,przy 1 głosie wstrzymującym się.

(0,13,24)Ad 6)uchwała w sprawie zaciągnięcia preferencyjnego kredytu Funduszu Rozwoju Inwestycji Komunalnych.(160.000)

Projekt uchwały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisję- załącznik nr 5.

Proponuje się zaciągnąć kredyt w wysokości 160.000zł z przeznaczeniem na sfinansowanie dokumentacji projektowej na zadania inwestycyjne p.n. kanalizacja sanitarna w miejscowości Barcino, Obłęże, Barwino i Osieki.

Wyjaśnień udzielił Pan Z-ca Burmistrza Zdzisław Maciaszek -w tych miejscowościach które są wymienione nie ma jeszcze dokumentacji. Dla Ministerstwa była potrzeba ustalenia aglomeracji. Ważna rzeczą było przeliczenie ilości osób na 1 km kanalizacji. Dla Ministerstwa Kępice są jedną aglomeracją od Korzybia skończywszy na Przytocku. W tej części aglomeracji mamy przygotowaną dokumentację od Przytocka do Kępic i w miejscowości Korzybie. Pozostałe miejscowości nie mają dokumentacji. Wykonanie tej dokumentacji trwa bardzo długo. Wykorzystanie środków unijnych nastąpi dopiero w I kwartale 2008, dlatego mamy czas do tego aby przygotować dokumentację pod te zadania.Jeżeli będzie takie priorytet działania Ministerstwa czy Województwa ,że będzie dofinansowanie na całość aglomeracji to będziemy mogli z tego skorzystać.

Pan Słomski - tu jest tylko kanalizacja sanitarna ,co z wodociągiem?, tu nie ma tego zapisu. Kwota 160.000zł - na każdą miejscowości przypada po 40.000zł.

Pan Z-ca -Burmistrza- na wykonanie dokumentacji zostanie ogłoszony przetarg, czy taka kwota będzie wykorzystana zobaczymy. To jest kwestia przetargowa.

Pan Słomski - czy ta kwota starczy ,czy całość dokumentacji od Przytocka jest już zrobiona do końca.

Pan Z-ca Burmistrza - myślę, że wystarczy środków na wykonanie dokumentacji. Całość dokumentacji od Przytocka do Kępic jest już na ukończeniu projektant miał wprowadzić tam tylko niewielkie korekty.

Pan Słomski -co z miejscowościami Płocko, Pustowo o których w poprzedniej kadencji wspominał p.Bućko.

Pan Z-ca Burmistrza - w Pustowie jest dość dobra woda .Problem jest w Płocku -chcemy przebudować ujęcie w Pustowie i przeciągnąć nitkę do Płocka. Przytocko miałoby swoje ujęcie wody.

Pan Słomski -czy to będzie robił jeden wykonawca całość, czy każdy odcinek osobno.

Pan Z-ca Burmistrza -jeżeli we wniosku pojawi się możliwość dofinansowania całość aglomeracji to będzie to realizował jeden wykonawca. Jeżeli będą możliwości inne to będziemy robić mniejsze odcinki kanalizacji. Będziemy dążyć do tego aby dokumentacja nie straciła na ważności, a jest to możliwe.

Pan Henryk Palewski -a co z kanalizacją kierunku Osowa ,tam jest już problem. W Osowie tylko 7 domów jest nie skanalizowane, pozostałe są skanalizowane , a ścieki odprowadzane są do jednego dużego zbiornika. Uważam, że to jest problem .

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie -3 „za” .

(0,26,43) 7)uchwała w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego ze środków „Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej „(400.000)

Projekt uchwały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisję- załącznik nr 6.

Proponuje się zaciągnąć kredyt w wysokości 400.000zł z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. ”Wodociąg przesyłowo-rozdzielczy ze stacja uzdatniania wody w m.Barwino

Wyjaśnień udzielił Pan Z-ca Burmistrza Zdzisław Maciaszek - całości dokumentacji nie znam. Wiem, że jest pozwolenie na budowę.

Pan Słomski - pytał się o szczegóły zawarte w dokumentacji np. sprawa pompy i przepływu grawitacyjnego wody do Korzybia.

Pan Z-ca Burmistrza - dzisiaj są bardzo ogromne restrykcje jeżeli chodzi o jakość wody - badania są wykonywane co dwa tygodnie. Ten projekt musiał być na pewno zaopiniowany przez sanepid i na pewno nowa stacja uzdatniania wody będzie na poziomie dwudziestegopierwszego wieku.

Szczegóły w sprawie dokumentacji Barwino i Korzybie przedstawi p. Andrzej Gwoździak -pracownik Urzędu, który zajmuje się tymi sprawami.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie -3 „za”

Ad 8.Uchwala w sprawie wynagrodzenia burmistrza -wycofana z porządku obrad.

(0,33,11)Ad 9)uchwała w sprawie zawarcia porozumienia dotyczącego współpracy przy realizacji projektu pt.”Dziedzictwo i kultura małych ojczyzn na terenie powiatu słupskiego w miejscowościach :Warcino, Osowo, Bruskowo Wielkie, Swołowo, Wrzeście, Żelkowo”.

Projekt uchwały radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisję- załącznik nr 7.

Projekt uchwały proponuje zawarcie porozumienia dotyczącego współpracy przy realizacji projektu pt.”Dziedzictwo i kultura małych ojczyzn na terenie powiatu słupskiego w miejscowościach :Warcino, Osowo, Bruskowo Wielkie, Swołowo, Wrzeście, Żelkowo”.

Wyjaśnień udzielił Pan Z-ca Burmistrza- program obejmuje na naszym terenie dwa kościoły: kościół w Warcinie- rekonstrukcja, odbudowa, kościół w Osowie -remont tego obiektu.

W kosztach partycypujemy procentowo, proporcjonalnie napisanie tego projektu i aplikowanie go o środki na remont tych kościołów. My jesteśmy tutaj Gminą prowadzącą. Koszty zostały podzielone proporcjonalnie na podstawie szacunkowo podanych kosztów. Koordynatorem tych spraw będzie Pan z Czarnego, będzie on realizował ten program dla wszystkich Gmin.

Pan Słomki-sprawa kościoła w Warcinie - uzyskałem informację od p. Burmistrza ,że grupa z Niemiec miała zebrać środki na odbudowę tego kościoła, czy są już te pieniądze.

Pan Z-ca Burmistrza - nie jestem zorientowany w tym temacie. Odpowiem Panu na to pytanie w najbliższym czasie.

W przypadku każdego remontu część środków będą musieli pokryć mieszkańcy, niekiedy to nie są małe kwoty.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie -3 „za”

(0,47,32)Na posiedzenie komisji przybył p. Andrzej Gwoździak - który odpowiedział na pytania radnych dot. budowy wodociągu w Barwinie i Korzybiu. Pytania zgłosili: Pan Zenon Słomski, Pan Bronisław Braczkowski .

(0,59,43)10)zmiana uchwały nr V/25/2007 z dnia 8.02.2007 w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół i placówek

Zmiany do regulaminu radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisję- załącznik nr 8.

Na posiedzenie przybył pan Burmistrz Kępic Marek Piotr Mazur

Wyjaśnień w tej sprawie udzielił Pan Z-ca burmistrza -Zdzisław Maciaszek -regulamin plac nauczycielskich jest przygotowany na podstawie Karty nauczyciela.

Kurator Pomorski i Wojewoda -nadzór wskazali, nam uwagi do projektu uchwały, iż za mało umotywowana jest w regulaminie sprawa dodatku motywacyjnego i dodatku za trudne i uciążliwe warunki . Zaproponowałem związkom zawodowym wyłączenie dodatku motywacyjnego dla dyrektorów szkół poza dodatek motywacyjny dla nauczycieli ,dlatego że trzeba uzgadniać w tej sprawie kwestię planowania jego wysokości.

Bardzo uszczegółowiłem wypłatę dodatku motywacyjnego, już pod kątem regulaminu płac nauczycielskich.

Regulamin przyjęty na sesji w miesiącu lutym został już opublikowany .

Dodatek za trudne i uciążliwe warunki nie był doprecyzowany szczegółowo, kto i ile ma mieć wypłacane, jakie stanowiska są, jeżeli chodzi o trudne i szkodliwe warunki pracy.

Pan Burmistrz Kępic -stwierdził, że te proponowane zapisy są zgodne wymaganiami nauczycieli.

Pan Palewski - czy nie można dokładnie, szczegółowo określić wysokość wynagrodzenia.

Pan Z-ca Burmistrza - dodatek motywacyjny, nie musi otrzymywać każdy nauczyciel, otrzymuje on ten dodatek za szczególną realizację swych osiągnięć.-jest to premia uznaniowa .Dodatek motywacyjny musi być motywujący, wynagradzał tych co mają szczególe osiągnięcia dydaktyczne.

Dodatek motywacyjne przyznawany jest dla dyrektorów szkół na 1/2 roku .

(01,05,02)Pan Marek Piotr Mazur - nie jest dobre przyznawanie wszystkim dodatku motywacyjnego w jednakowej wysokości ,bo jeśli daje się po równo to nie jest ważne czy nauczyciel jest aktywny ,czy nie ,działa, organizuje spotkania, lub nic nie robi. Wysokość dodatku jest w gestii dyrektorów szkół ,a dyrektora w rękach Burmistrza.

Prawo daje możliwość naliczenia 5 % funduszu płac jako kwot dodatku motywacyjnego .Nie zawsze jest tak we wszystkich gminach (Miastko miało 1%),Starostwo nie dało nic swoim szkołom bo nie miało pieniędzy. U na nauczyciele nie powinni narzekać bo taka wysokość dodatku jest ewenementem. Kwota dodatku motywacyjnego jest wliczona w budżet szkoły. Składowa płac nauczyciela składa się również z dodatku motywacyjnego. W tej chwili zwróciliśmy również uwagę dyrektorem szkół na ilość nadgodzin :jest ich bardo wiele. Byłoby taniej zatrudnić młodego nauczyciela w ramach tych godzin wypłacając mniejszą pensję. Może się okaże, że na tym szkoła powinna uzyskać oszczędności.

Pan Z-ca Burmistrza -dyrektorzy maja obowiązek konsultowania z nami wydatków poza płacowych przekraczających ponad 2.000zł.

Pan Burmistrz Kępic - na koniec zeszłego roku brak był ośrodków w oświacie na remonty ,bo wszystko zostało wydane na działalność bieżącą, dlatego te wydatki muszą być pod kontrolą.

W najbliższym czasie przyjmiemy regulamin wynagradzania pracowników obsługi ,którzy maja bardzo niskie pensje, mieli nawet pensje mniej niż minimum - do nich trzeba było dopłacać.(1,23,57)

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały. Projekt uchwały został przyjęty -2głosami „za” ,przy 1 wstrzymującym głosie.

(1,23,58)Ad 11)zmiana uchwały nr LVI/356/2006 Rady Miejskiej z dnia 5.10.2006 w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kępice.

Wyjaśnień w tej sprawie udzielił Burmistrz Kępic Marek Piotr Mazur - chodzi o niewielkie zmiany w przyjętej wcześniej w roku 2006 uchwale podstawowej.

Pan Z-ca Burmistrza przedstawił szczegółowe zapisy ustawy.

Radni dyskutowali w sprawie realizacji ustaleń zapisanych w regulaminie, w sprawie braku dbałości o swoje posesje np. w Barwinie.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie -3 „za”.

(1.40,16)12)uchwała w sprawie zmian w składach

Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w składach komisji .

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały. Projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie -3 „za”.

Sprawy bieżące:

Ze względu na wyjazd p.Burmistrza sprawy bieżące były omawiane w trakcie punktu 11 porządku.


Pan Burmistrz poinformował iż w dniu dzisiejszym rozpocznie prace remontowe dróg samochód tzw. „remonter”- droga Bronowo -Jabłonna - Trzebielino.

Podjęliśmy działania związane z uporządkowanie Gminy ze starych gruzowisk - w Zakładzie Garbarskim jest firma, która zajmuje się kruszeniem kamieni, cegieł. Oczekuję informacji od państwa gdzie są takie miejsca :stare budynku Agencji, stare budynki, zbiorniki inhoffa .Wykorzystanie tego gruzu będzie na nasze drogi lokalne, również proszę o zgłaszanie potrzeb.

Pan Palewski - stwierdził ,że Zarząd Dróg Powiatowych nie wykasza poboczy na naszych drogach .Pobocza zostały wykarczowane z krzaków ,a teraz są zarośnięte trawą ,przez to brak jest widoczności.

(1,41,51)Pan Zenon Słomki -powrócił do tematu związanego z przedstawieniem przez przewodniczącego punktu 8 porządku obrad. Uważam, że przedstawienie w ten sposób porządku obrad jest niezgodne z procedurą prawną. Wycofanie z porządku uchwały w sprawie wynagrodzenia Burmistrza przy nieobecności na posiedzeniu p. Burmistrza budzi moje wątpliwości, dlatego uważam, że miałem prawo się zapytać dlaczego.

Pan Henryk Palewski - wyjaśniłem Panu ,że Pan Burmistrz wycofał ten projekt uchwały z porządku dzisiejszego posiedzenia.

Pan Burmistrz Kępic - poruszył temat dot. zmian wynagrodzenia w poprzedniej kadencji Rady ,gdzie temat ten budził szeroką i burzliwą dyskusję.

Komisja po omówieniu tematów przyjętych w porządku obrad zakończyła posiedzenie.

Posiedzenie Komisji nagrywane jest na płycie CD

która stanowi załącznik do niższego protokołu.

Przewodniczący Komisji

Rolnictwa Budownictwa i Ochrony

Środowiska Rady Miejskiej Henryk Palewski

Protokołowała:

Ewa Derra

1

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 22-08-2007 13:36
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Ewa Derra 22-08-2007
Ostatnia aktualizacja: - 22-08-2007 13:36