Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

PROTOKÓŁ NR 3/2007 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Budownictwa i Ochrony środowiska z dnia 18.04.2007 roku


PROTOKÓŁ NR 3 /2007

Z POSIEDZENIA KOMISJI ROLNICTWA BUDOWNICTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA RADY MIEJSKIEJ W KEPICACH

Z DNIA 18 kwietnia 2007

Posiedzeniu przewodniczył:

Pan Henryk Palewski

Przewodniczący komisji

Obecni na posiedzeniu członkowie komisji wg załączonej listy obecności -załącznik nr 1

W posiedzeniu udział wzięli:

Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic

Pani Janina Kończak - Skarbnik Kępic

Pan Przewodniczący przywitał gości i przedstawił następujący porządek posiedzenia :

1.Sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2006.

2.Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej w formie dotacji celowej dla Miasta Słupsk.

3.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2007(dostarczony bezpośrednio na posiedzeniu komisji).

4.Bilanse jednostek kultury:

a)Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury

b)Biblioteka Publiczna

5.Sprawy bieżące.

Porządek posiedzenia komisji został przyjęty jednogłośnie.

Ad 1.

(0,01,57)Ad 1.Sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2006.

(0,05,30)Sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2006 omówiła szczegółowo Pani Janina Kończak - Skarbnik Gminy - materiały załącznik nr 2.

Dochody (po zmianach) wykonano w wysokości 100,3 %

Wydatki wykonano w wysokości 95,8 %

Mamy pozytywną opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w tej sprawie.

Komisja zaproponowała omawianie całości materiałów przez p. Skarbnik i wyjaśnienie bezpośrednio spraw poruszanych przez radnych.

Pani Skarbnik omówiła:

-dochody budżetu gminy (w tym dodatkowe środki w kwocie około 1 mln zl pozyskane przez p. Burmistrza

-wydatki budżetu gminy

-dochody i wydatki zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie

-dotacje z budżetu gminy

-przychody i wydatki zakładów budżetowych

-dochody własne i wydatków nimi pokrytych

-wykonanie przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

-wykonanie wydatków inwestycyjnych

-sprawozdanie z wykonania planu finansowego samorządowych jednostek kultury za rok 2006

-informacja z zastosowanych ulg i umorzeń w zakresie wierzytelności pieniężnych gminy w roku 2006.

Podsumowując wykonanie można stwierdzić, że nie ma przekroczeń w wykonaniu wydatków, dotacje jakie otrzymały zakłady budżetowe zostały wykorzystane i rozliczone.

Pan Burmistrz- wszystkie działania dot. spraw formalnych przy realizacji budżetu są badane przez RIO. Mamy już pozytywną opinia RIO w sprawie wykonania budżetu . Uważam, że realizujemy i inwestuje my w ginie po to aby nam wszystkim było lepiej: np. budowana kanalizacji -nowe przyłącza do kotłowni dają niższe opłaty dla ludności. Wszystkie płatności są regulowane terminowo.

(0,15,03)Pan Słomski - prosił o wyjaśnienie wydatków w kwocie 288.000zł jakie zostały przeznaczone na świetlicę w Barwinie, czy będą tam wykonywane jeszcze jakieś prace..

Pan Burmistrz - zakres prac w Barwinie określiliśmy na miarę naszych możliwości finansowych i taki zakres został wykonany. Chcemy jeszcze wykonać tam niwelację terenu wokół budynku świetlicy, w jaki sposób to zostanie wykonane zobaczymy, jest to również wyzwanie dla mieszkańców .To zadanie zostało rozliczone.

Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za rok 2006.Sprawozdanie zostało przyjęte jednogłośnie.

(0,19,16)Ad 3.Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej w formie dotacji celowej dla Miasta Słupsk.

Wyjaśnień w tej sprawie udzielił Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur - materiały załącznik nr 3.

Jest to dofinansowanie organizacji Powiatowych Zawodów Sportowo-Pożarniczych OSP w kwocie 1.000zł.W zawodach tych biorą udział również nasze jednostki gminne .Przyjęliśmy taka formułę, że nie tylko główny organizator ponosi koszty związane z zawodami .

Pan Braczkowski - w projekcie uchwały jest dotacja celowa dla Miasta Słupsk, czy nie można tych środków skierować bezpośrednio na konto straży.

Pani Janina Kończak - Skarbnik Kępic-zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych gmina może dofinansowywać realizację takich zadań tylko poprzez jednostkę samorządowa: między gminą, powiatem ,województwem. Nie możemy bezpośrednio dofinansować jednostki OSP. Jest to dotacja celowa i musi być wykorzystana na ten cel i takie musi być rozliczenie.

Powyższy projekt uchwał został przyjęta przy 3 głosami „za”

(0,28,59)Ad 4.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2007

Wyjaśnień w tej sprawie udzieliła Pani Janina Kończak - Skarbnik Gminy i Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur .

Materiały załącznik nr 4.

Dokuje się zmian po stronie wydatków z przeznaczeniem na:

1.000zł na zawody powiatowe OSP -konkretne zabezpieczenie środków w budzecie .

4.000,00zł- na dodatkowe patrole dla policji - dwóch policjantów na dyżurach nocnych w okresie letnim z piątku na sobotę, z soboty na niedzielę .Te środki powinny nam wystarczyć na to zadanie.

300,00 zł kwota dodatkowa na studium wykonalności (tam była zabezpieczona kwota 20.000zł,ale jest za mało o 300,00zł).

1.400zł - to wydatki związane z zakładowym funduszem świadczeń socjalnych emerytów i rencistów pracowników oświaty - różnica jaka wynikała z naliczenia funduszu świadczeń (5 % brutto od naliczonej emerytury w danym województwie).

3.103 zł i 2.270zł - Pomoc Społeczna - dotyczy projektu ,który został złożony wniosek Klub Integracji Społecznej w Środowisku Wiejskim. Są to środki które musimy zapewnić jako Gmina. Dotacja w całości 15.000. Chodzi o uaktywnienie ludzi ,którzy są trwale bezrobotni.

Te zmiany nie zwiększają budżetu ani po stronie dochodów, ani po stronie wydatków. Budżet dalej pozostaje w takich kwotach jaki jest .

Powyższy projekt uchwał został przyjęta przy 3 głosami „za”

(0,31,38)Ad 5.Bilanse jednostek kultury :

a)Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury

Materiały dotyczące bilansu Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury za rok 2006 radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje - materiały załącznik nr 5.

b)Biblioteka Publiczna

Materiały dotyczące bilansu Biblioteki Publicznej za rok 2006 radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje - materiały załącznik nr 6.

Pan Słomki Zenon - zwrócił się z pytaniem czy planujemy przeniesienie biblioteki do stołówki.

Wyjaśnień udzielił Burmistrz Kępic- który przedstawił szczegółowo stan techniczny budynku stołówki. Pan Burmistrz wskazał na problem z dachem na tym obiekcie. Oceną stanu technicznego oraz ustaleniem wstępnie kosztów zajmuje się projektant.

Nasi pracownicy szukają możliwości pozyskania środków z zewnątrz.Mało aktywna jest w tych działaniach Pani Dyrektor Biblioteki, która mając internet nie szuka żadnych możliwości wsparcia działalności biblioteki. Chciałbym ten pomysł zrealizować -zagospodarować ten obiekt czy na ten cel - mamy jeszcze inny pomysł: dzienny dom pomocy dla osób niepełnosprawnych .

Prosiłem Panią Dyrektor Biblioteki, że ona przedstawi nam koncepcje dalszego działania i tego oczekujemy.

Radni proponowali inne zagospodarowanie tego obiektu: restauracja, dom weselny, a może sprzedać.

Pan Burmistrz - temat ten jest nadal otwarty ,o zagospodarowaniu tego obiektu zdecyduje Rada.

Pan Burmistrz poinformował radnych o sprzedaży lokalu mieszkalnego w Osowie ,oraz dawny obiekt po barze bajka w Korzybiu.

(0,45,40)Pan Baczkowski - z informacji przedstawionej przez p. dyrektor biblioteki wynika ,że w bibliotekach zalega wiele egzemplarzy książek starych z których nikt nie korzysta, a nie ma miejsca na nowe egzemplarze. Czy nie można z tym zrobić porządku .

Pan Burmistrz - jest dyrektor jednostki ,który odpowiada za działanie jednostki i sam powinien sobie ten problem rozwiązać.

Nasze jednostki kultury maja przygotować plan działania na cztery lata ,na taki plan oczekujemy.

W zeszłym roku rozwiązaliśmy problem ogrzewania MGOK oraz biblioteki - poprzez podłączenie do miejskiej kotłowni.

Działania w tym kierunku idą aby wymusić większą aktywności ze strony dyrektorów .

Powyższy projekt uchwał został przyjęta przy 3 głosami „za

(o,53,42) Ad 6 . Sprawy bieżące:

W sprawach bieżących głos zabrał :

Pan Bronisław Braczkowski - prosił o przekazanie jednostek komputerowych ,bo wiem ,że takie Urząd posiada na świetlicę wiejską w Korzybiu .

Pan Przewodniczący komisji przedstawił projekt uchwały w sprawie nadania imienia Ks. Alfreda Osipowicza dla Szkoły Podstawowej w Warcinie - projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie .

Komisja po omówieniu tematów proponowanych w porządku obrad zakończyła posiedzenie.

Posiedzenie Komisji nagrywane jest na płycie CD

która stanowi załącznik do niższego protokołu.

Przewodniczący Komisji

Rolnictwa Budownictwa i Ochrony

Środowiska Rady Miejskiej Henryk Palewski

Protokołowała:

Ewa Derra

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Sylwia Łepecka 01-08-2007 10:50
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Ewa Derra 01-08-2007
Ostatnia aktualizacja: - 01-08-2007 10:50