System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
PROTOKÓŁ NR 3/2007 z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Budownictwa i Ochrony środowiska z dnia 18.04.2007 roku
PROTOKÓŁ NR 3 /2007
Z POSIEDZENIA KOMISJI ROLNICTWA BUDOWNICTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA RADY MIEJSKIEJ W KEPICACH
Z DNIA 18 kwietnia 2007
Posiedzeniu przewodniczył:
Pan Henryk Palewski
Przewodniczący komisji
Obecni na posiedzeniu członkowie komisji wg załączonej listy obecności -załącznik nr 1
W posiedzeniu udział wzięli:
Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic
Pani Janina Kończak - Skarbnik Kępic
Pan Przewodniczący przywitał gości i przedstawił następujący porządek posiedzenia :
1.Sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2006.
2.Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej w formie dotacji celowej dla Miasta Słupsk.
3.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2007(dostarczony bezpośrednio na posiedzeniu komisji).
4.Bilanse jednostek kultury:
a)Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury
b)Biblioteka Publiczna
5.Sprawy bieżące.
Porządek posiedzenia komisji został przyjęty jednogłośnie.
Ad 1.
(0,01,57)Ad 1.Sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2006.
(0,05,30)Sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2006 omówiła szczegółowo Pani Janina Kończak - Skarbnik Gminy - materiały załącznik nr 2.
Dochody (po zmianach) wykonano w wysokości 100,3 %
Wydatki wykonano w wysokości 95,8 %
Mamy pozytywną opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w tej sprawie.
Komisja zaproponowała omawianie całości materiałów przez p. Skarbnik i wyjaśnienie bezpośrednio spraw poruszanych przez radnych.
Pani Skarbnik omówiła:
-dochody budżetu gminy (w tym dodatkowe środki w kwocie około 1 mln zl pozyskane przez p. Burmistrza
-wydatki budżetu gminy
-dochody i wydatki zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie
-dotacje z budżetu gminy
-przychody i wydatki zakładów budżetowych
-dochody własne i wydatków nimi pokrytych
-wykonanie przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
-wykonanie wydatków inwestycyjnych
-sprawozdanie z wykonania planu finansowego samorządowych jednostek kultury za rok 2006
-informacja z zastosowanych ulg i umorzeń w zakresie wierzytelności pieniężnych gminy w roku 2006.
Podsumowując wykonanie można stwierdzić, że nie ma przekroczeń w wykonaniu wydatków, dotacje jakie otrzymały zakłady budżetowe zostały wykorzystane i rozliczone.
Pan Burmistrz- wszystkie działania dot. spraw formalnych przy realizacji budżetu są badane przez RIO. Mamy już pozytywną opinia RIO w sprawie wykonania budżetu . Uważam, że realizujemy i inwestuje my w ginie po to aby nam wszystkim było lepiej: np. budowana kanalizacji -nowe przyłącza do kotłowni dają niższe opłaty dla ludności. Wszystkie płatności są regulowane terminowo.
(0,15,03)Pan Słomski - prosił o wyjaśnienie wydatków w kwocie 288.000zł jakie zostały przeznaczone na świetlicę w Barwinie, czy będą tam wykonywane jeszcze jakieś prace..
Pan Burmistrz - zakres prac w Barwinie określiliśmy na miarę naszych możliwości finansowych i taki zakres został wykonany. Chcemy jeszcze wykonać tam niwelację terenu wokół budynku świetlicy, w jaki sposób to zostanie wykonane zobaczymy, jest to również wyzwanie dla mieszkańców .To zadanie zostało rozliczone.
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za rok 2006.Sprawozdanie zostało przyjęte jednogłośnie.
(0,19,16)Ad 3.Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej w formie dotacji celowej dla Miasta Słupsk.
Wyjaśnień w tej sprawie udzielił Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur - materiały załącznik nr 3.
Jest to dofinansowanie organizacji Powiatowych Zawodów Sportowo-Pożarniczych OSP w kwocie 1.000zł.W zawodach tych biorą udział również nasze jednostki gminne .Przyjęliśmy taka formułę, że nie tylko główny organizator ponosi koszty związane z zawodami .
Pan Braczkowski - w projekcie uchwały jest dotacja celowa dla Miasta Słupsk, czy nie można tych środków skierować bezpośrednio na konto straży.
Pani Janina Kończak - Skarbnik Kępic-zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych gmina może dofinansowywać realizację takich zadań tylko poprzez jednostkę samorządowa: między gminą, powiatem ,województwem. Nie możemy bezpośrednio dofinansować jednostki OSP. Jest to dotacja celowa i musi być wykorzystana na ten cel i takie musi być rozliczenie.
Powyższy projekt uchwał został przyjęta przy 3 głosami „za”
(0,28,59)Ad 4.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy Kępice na rok 2007
Wyjaśnień w tej sprawie udzieliła Pani Janina Kończak - Skarbnik Gminy i Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur .
Materiały załącznik nr 4.
Dokuje się zmian po stronie wydatków z przeznaczeniem na:
1.000zł na zawody powiatowe OSP -konkretne zabezpieczenie środków w budzecie .
4.000,00zł- na dodatkowe patrole dla policji - dwóch policjantów na dyżurach nocnych w okresie letnim z piątku na sobotę, z soboty na niedzielę .Te środki powinny nam wystarczyć na to zadanie.
300,00 zł kwota dodatkowa na studium wykonalności (tam była zabezpieczona kwota 20.000zł,ale jest za mało o 300,00zł).
1.400zł - to wydatki związane z zakładowym funduszem świadczeń socjalnych emerytów i rencistów pracowników oświaty - różnica jaka wynikała z naliczenia funduszu świadczeń (5 % brutto od naliczonej emerytury w danym województwie).
3.103 zł i 2.270zł - Pomoc Społeczna - dotyczy projektu ,który został złożony wniosek Klub Integracji Społecznej w Środowisku Wiejskim. Są to środki które musimy zapewnić jako Gmina. Dotacja w całości 15.000. Chodzi o uaktywnienie ludzi ,którzy są trwale bezrobotni.
Te zmiany nie zwiększają budżetu ani po stronie dochodów, ani po stronie wydatków. Budżet dalej pozostaje w takich kwotach jaki jest .
Powyższy projekt uchwał został przyjęta przy 3 głosami „za”
(0,31,38)Ad 5.Bilanse jednostek kultury :
a)Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury
Materiały dotyczące bilansu Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury za rok 2006 radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje - materiały załącznik nr 5.
b)Biblioteka Publiczna
Materiały dotyczące bilansu Biblioteki Publicznej za rok 2006 radni otrzymali wraz z zawiadomieniami na komisje - materiały załącznik nr 6.
Pan Słomki Zenon - zwrócił się z pytaniem czy planujemy przeniesienie biblioteki do stołówki.
Wyjaśnień udzielił Burmistrz Kępic- który przedstawił szczegółowo stan techniczny budynku stołówki. Pan Burmistrz wskazał na problem z dachem na tym obiekcie. Oceną stanu technicznego oraz ustaleniem wstępnie kosztów zajmuje się projektant.
Nasi pracownicy szukają możliwości pozyskania środków z zewnątrz.Mało aktywna jest w tych działaniach Pani Dyrektor Biblioteki, która mając internet nie szuka żadnych możliwości wsparcia działalności biblioteki. Chciałbym ten pomysł zrealizować -zagospodarować ten obiekt czy na ten cel - mamy jeszcze inny pomysł: dzienny dom pomocy dla osób niepełnosprawnych .
Prosiłem Panią Dyrektor Biblioteki, że ona przedstawi nam koncepcje dalszego działania i tego oczekujemy.
Radni proponowali inne zagospodarowanie tego obiektu: restauracja, dom weselny, a może sprzedać.
Pan Burmistrz - temat ten jest nadal otwarty ,o zagospodarowaniu tego obiektu zdecyduje Rada.
Pan Burmistrz poinformował radnych o sprzedaży lokalu mieszkalnego w Osowie ,oraz dawny obiekt po barze bajka w Korzybiu.
(0,45,40)Pan Baczkowski - z informacji przedstawionej przez p. dyrektor biblioteki wynika ,że w bibliotekach zalega wiele egzemplarzy książek starych z których nikt nie korzysta, a nie ma miejsca na nowe egzemplarze. Czy nie można z tym zrobić porządku .
Pan Burmistrz - jest dyrektor jednostki ,który odpowiada za działanie jednostki i sam powinien sobie ten problem rozwiązać.
Nasze jednostki kultury maja przygotować plan działania na cztery lata ,na taki plan oczekujemy.
W zeszłym roku rozwiązaliśmy problem ogrzewania MGOK oraz biblioteki - poprzez podłączenie do miejskiej kotłowni.
Działania w tym kierunku idą aby wymusić większą aktywności ze strony dyrektorów .
Powyższy projekt uchwał został przyjęta przy 3 głosami „za
(o,53,42) Ad 6 . Sprawy bieżące:
W sprawach bieżących głos zabrał :
Pan Bronisław Braczkowski - prosił o przekazanie jednostek komputerowych ,bo wiem ,że takie Urząd posiada na świetlicę wiejską w Korzybiu .
Pan Przewodniczący komisji przedstawił projekt uchwały w sprawie nadania imienia Ks. Alfreda Osipowicza dla Szkoły Podstawowej w Warcinie - projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie .
Komisja po omówieniu tematów proponowanych w porządku obrad zakończyła posiedzenie.
Posiedzenie Komisji nagrywane jest na płycie CD
która stanowi załącznik do niższego protokołu.
Przewodniczący Komisji
Rolnictwa Budownictwa i Ochrony
Środowiska Rady Miejskiej Henryk Palewski
Protokołowała:
Ewa Derra
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Sylwia Łepecka | 01-08-2007 10:50 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Ewa Derra | 01-08-2007 |
Ostatnia aktualizacja: | - | 01-08-2007 10:50 |